Huisstijl
Kun jij de kernkleuren van de Protestantse Kerk Amsterdam noemen? Onze primaire kleur oranje en de ondersteunende kleuren paars, rood en geel zijn deel van onze huisstijl. Een huisstijl is een bewust gekozen presentatie naar buiten. Een consistente huisstijl zorgt ervoor dat je als organisatie herkenbaar bent in je communicatie-uitingen. Een huisstijl bevat o.a. bepaalde kleuren, lettertypes, vormen en beeldgebruik. Zowel commerciële als maatschappelijke organisaties hebben een huisstijl. Denk bijvoorbeeld aan de bibliotheek, het Leger des Heils of Coca Cola. Grote kans dat je in elk geval de kleuren voor de geest kunt halen. Misschien ook wel het lettertype.
De Protestantse Kerk Amsterdam volgt de huisstijl van de Protestantse Kerk in Nederland. Deze huisstijl gebruiken we op onze website, sociale media, handreikingen, flyers etc. Zo zijn we als kerk herkenbaar. Veel lokale kerkplekken hebben onderdelen van deze huisstijl bewust of onbewust overgenomen, bijvoorbeeld in het logo of het kleurgebruik. Het mooie aan een huisstijl is dat de connectie tussen visuele uitstraling en de organisatie sterker wordt naarmate iemand het vaker ziet. Hoe meer kerkplekken de huisstijl volgen, hoe herkenbaarder we samen worden als kerken in Amsterdam en Nederland. Communicatie-uitingen maken hierdoor meer impact.
Bekijk hier de huisstijl van de PKA en de PKN.